Metodyka

Jakiś umiejętności powinniśmy uczyć?

Programowanie w nauczaniu wczesnoszkolnym to:

  • podstawowe umiejętności niezbędne do programowania, a nie samo programowanie z użyciem tekstowego kodu,
  • umiejętność samodzielnego lub zespołowego analizowania i rozwiązywania problemów, a nie teoria lub definicje,
  • wyciąganie wniosków z błędów, a nie gotowe rozwiązania.

W jaki sposób uczyć?

Mamy kolejną okazję by zrewidować lub utrwalić metody dobrane do wieku i celu edukacji. Uczmy:

  • przez zabawę – w ruchu i w działaniu,
  • konkretnie – w zakresie języka, obrazu, dźwięku i fabuły,
  • na dywanie – przy pomocy zadań i gier w wymiarze całej klasy,
  • w realnej przestrzeni – bez tabletu i bez komputera, oswajajmy uczniów z tablicą multimedialną i sterowaniem przez ruch.

Kto powinien uczyć programowania?

W nauczaniu wczesnoszkolnym kluczową rolę pełni wychowawca, niemniej niektóre zajęcia są prowadzone przez innych nauczycieli.

  • nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej nie musi być matematykiem ani biologiem,
  • nie musi być też informatykiem, żeby uczyć programowania,
  • kluczowe są umiejętności pedagogiczne i przełamanie oporów przed informatyką.

Metody pracy

Ćwiczenia w rzeczywistej przestrzeni

Ćwiczenia z kartonami na klasowym dywaniku

Ćwiczenia ruchowe

Indywidualne ćwiczenia na kartach pracy

Ćwiczenia i zabawy multimedialne

Gry i zabawy do domu

Metodyka

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque a ligula justo, a sollicitudin nibh. Phasellus dolor leo, dignissim id posuere quis, pellentesque eu leo. Nullam sit amet nisi sed purus euismod placerat sit amet nec erat. Morbi libero odio, ullamcorper ac ornare eget, lobortis non nunc. Curabitur convallis tristique viverra. Curabitur turpis lectus, viverra sed vehicula eget, pellentesque sed lorem. Praesent fermentum, sem quis commodo sodales, mauris purus sodales ante, sit amet tincidunt leo odio vitae dolor.

6 form pracy:

rzeczywiste sytuacje

lLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque a ligula justo, a sollicitudin nibh. Phasellus dolor leo, dignissim id posuere quis, pellentesque eu leo. Nullam sit amet nisi sed purus euismod placerat sit amet nec erat.